dijous, de desembre 29, 2005

Torrente

Bon dia,

La meva vida ha cambiat un xic en la darrera setmana, i això suposa un canvi d'horaris, de costums, etc. Però no penseu que m'oblido del meu blog, no. Avui és l'entrada número 69. I ja portem vora 900 visites. Estic pensant què fer per la visita 1000.

No hi ha novetats des de Madrid. Ja m'imagino que fins al 2006 no sabré res. Desconec si això és positiu o negatiu. Suposo que encara dubten i depenc d'altres candidats. Seguirem esperant. Repecte el meu genoll em segueix fent mal. Ahir vaig anar al metge. Demà em fan una resonància magnètica. Segons el metge no sembla ser res greu. Ahir em va remenar bastant l'articulació, i des d'ahir em fa mal continu. Avui intentaré anar a córrer, però no sóc gaire optimista. Tampoc ho sóc respecte la San Silvestre de dissabte. Només un miracle em permetria córrer-la.

I titulo el blog d'avui com Torrente, perquè en aquests 3 dies he pogut "gaudir" de Torrente 2 i Torrente 3. Sincerament no entenc com poden ser 2 de les 10 películes espanyoles que més diners hagin recaptat en la història del cinema. Bé, sí que ho entenc, perquè de la gent que conec que encara va al cinema la majoria han vist Torrente. És curiós el fenomen Santiago Segura. Curiós per dues coses, primer perquè s'atreveix a dir i a fer coses políticament incorrectes. Segon, perquè famosos i famosillos es maten per sortir a les seves películes.

Analitzo els dos temes breument. Del tema políticament incorrecte es juga claríssimament amb una doble moral. Per exemple, a Torrente 3 el seu pressumpte fill es presenta amb dos companys marroquís per ajudar al pare en la seva "missió". Torrente els menysprea, els tracta com "moro mierdas" com "no persones", etc. El mateix passa amb els sudamericans, als que tracta de sudacas, raça inferior, etc. És aquesta una crítica implícita a la societat que pren aquestes actituts? O és simplement una declaració de principis amb la que molts estan d'acord? Segurament, Segura s'apunta més a la crítica que a la declaració, però els límits no estan sempre clars. Ambdues pelis estan plenes de símbols feixistes, racistes, sexistes, franquistes, etc. Ens enganyaríem pensant que tots identifiquem aquesta película amb una crítica al casposisme exasperant (el dels boicots). M'inclino a què la majoria no ho veuen així. I simplement és una excusa per poder veure tranquilament una peli amb detalls repugnants (violacions, per exemple) i que ens fa riure amb un humor que la majoria som capaços de desenvolupar i superar.

Del tema dels famosos, em sorpren veure com tres jugadors del Madrid (Casillas, Guti y Helguera) cedeixen la seva imatge per aparéixer en un prostíbul. Segurament en són conscients de la repercusió d'aquest fet. Fins i tot els seus seguidors s'hi senten identificats amb aquest tipus de jugador. Puc i vull creure que el mateix no passaria amb tres jugadors del Barça (per cert, lamentable el malson de Torrente somniant que és del Barça i parla català). La llista d'actors i famosos és interminable. Per cert, m'agradaria saber la llista dels que han dit que no a en Segura. També ens duríem alguna sorpresa.

Bueno, no havia vist els 3 Torrentes, no em considerava persona del tot, ara ja ho dec ser ;).

Petonets

Jordi

1 Comments:

At 12:53 a. m., Anonymous Anònim said...

Claro que si!
Con dos cojones!
A levantar el país, a tomar pol culo! jejeje!
Esos currelas...

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones