dijous, de gener 12, 2006

Decisions difícils

Bon dia bloggers,

Continuen les classes. Ahir vaig tenir la primera de "El día a dia del Directivo". Gerents de grans empreses vénen a explicar-nos el seu dia a dia, com tracten amb els problemes, com organitzen a la gent, etc. Demà comencem amb el qui està per sota del Director General de Nestlé del món. Comencem forts, perquè si tinc odi a alguna empresa en aquest món, aquest és a la suïssa Nestlé. Diguéssim que és l'empresa més boicotejada a nivell mundial, i per alguna cosa deu ser (i no per ser catalana suposo ;)). El meu boicot neix arrel del meu viatge a Chiapas, a les cooperatives de cafè de comerç just.

Els camperols ens explicàvem com Nestlè els pagava cada any menys i menys pel mateix cafè i que això els enfonsava. Ells depenien de Nestlè perquè era l'empresa de la Caja Roja qui els havia obligat a dedicar els seus camps al cultiu d'aquesta planta d'origen aràbig. Curiosament el cafè que nosaltres (bé, jo no) consumim és cada cop més car... A banda em van explicar que el gran Nescafè, aquell que Nestlè ens pretèn vendre com el millor cafè del mercat és en realitat dels pitjors. HI ha dues raons bàsiques. La primera és que la varietat de cafè que utilitzen és la robusta, que és la de pitjors propietats. La segona és que a banda de cafè hi ha d'altres coses (alguns inclús parlaven de cigró cremat).
D'aquest fet neix la meva indignació. Després em vaig assabentar tb d'una moguda que tenen a l'Àsia per promoure la seva llet en pols pagant a infermeres per substituir-la per la materna als hospitals. Tot això desembocà en un boicot a Nestlè que segueixo des de fa 6 anys. I mira que és difícil perquè cada cop hi ha més coses amb segell Nestlè: Loreal, La Lechera, Camy, Knorr...
Així que ja estic preparant la meva pregunta pel senyor de Nestlè.

Després vindran del BBVA, de Seat, del grup SIRO (Fontaneda), de Bimbo, ... Us aniré informant. A més, la classe és la primera que faig en castellà, fins ara tot era en anglès.

Ahir a la tarda vaig tenir una entrevista de feina. És per ser el cap de fàbrica d'una empresa que fabrica morters i altres aplicacions contra incendis. El producte es basa en dos silicats, la perlita y la vermiculita. L'empresa ha crescut molt i els dos socis necessiten ara una tercera persona per portar les dues fàbriques. Ha de ser un enginyer amb formació empresarial. Aquí estoy yo. El lloc és atractiu perquè és de nova creació i per tant hi ha molt per millorar, per innovar, etc. Això mateix el fa perillós. A més, la meva experiència amb petites empreses (aquesta és una mica més gran, d'uns 75 treballadors) no és gaire postiva. En fi, ja veurem. Primer m'han d'escollir i després s'haurà de decidir.

Ahir vaig trucar a Madrid per l'entrevista que m'han de fer. Resposta: Et tenim en compte, et trucarem en breu. Avui he trucat a Madrid per l'entrevista que vaig fer. Resposta: En breu et trucarem. I seguim esperant, segur que un dia d'aquests, d'aquí a ben poc, hauré de decidir, i segurament serà una de les decisions més importants de la meva vida.

Mil petons

Jordi

3 Comments:

At 1:15 p. m., Anonymous Anònim said...

Quina ha estat la pregunta? I la resposta?

 
At 10:20 a. m., Blogger Jordi said...

La pregunta: "Se sabe algo de lo mío"
La resposta: "Ya te llamaremos"
Salut
Jordi

 
At 9:44 p. m., Anonymous Anònim said...

Ho sento, ni m'he identificat ni he especificat per què era la pregunta. Sóc en Pau i em referia al directiu de la Nestlé.

Una abraçada,

Pau

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones