dijous, de novembre 03, 2005

Comunicacio

Bona nit blog,

Porto 13 hores tancat en la meva habitacio/cubicle. M'he llevat a les 8:30. He acabat de repasar l'exercici que havia de lliurar avui, m'he dirigit a la reunio de grup i despres a la classe. A les 11:45 ja havia acabat el dia academic. Moltes hores per endavant, arma de doble fil. He arribat a l'habitacio, 12h. He parlat amb els meus pares, al mig de la conversa m'he adonat que hi havia una conferencia de la CIA sobre el futur del petroli al mon. Alguns sabreu que aquest es un tema que m'apassiona, aixi que entendreu que m'hagi "cagat" en tot. Aqui cada dia hi ha desenes d'actes, conferencies, etc. Es normal no assabentar-se d'alguna, pero d'aquesta????? En fi, sort que el Joan hi ha anat i me n'ha fet cinc centims:
- El petroli seguira pujant de preu per l'augment de demanda per part de la Xina i la India.
- Els paisos de l'OPEC, basicament Irak i Arabia Saudi tenen molta mes capacitat de produccio, pero la volen controlar per no abaixar els preus i fer-se d'or amb el nivell actual.

El futur sembla lligat al petroli encara. Malgrat aixo els japonesos ja s'han posat les piles (mai millor dit) i Toyota, Honda i d'altres comercialitzen cotxes hibrids (electrics i/o benzina). Els americans seran els seguents (el consum de benzina als USA no ha augmentat en el darrer any, cosa preocupant per un pais on els cotxes son com l'aigua). Els europeus encara estem pensant si tanquem la produccio a SEAT, la portem a Polonia o fotem al carrer al dissenyador del darrer Toledo. Com no espavilem... Aixo si, a Europa ens preocupem una mica mes d'aillar les construccions i per tant les necessitats termiques son inferiors. Aqui les cases son autenticament de paper semblants a les que vau veure a les imatges del Katrina.

Des de les 12 fins ara no he sortit de l'habitacio, nomes per anar a buscar el formatge a la nevera (hi ha una nevera per 80 habitacions i soc l'unic que la utilitza, acollonant). Diuen que contra menys tens a fer, menys coses fas, podriem anomenar-ho el simptoma funcionari. Doncs avui l'he patit. A dures penes he complert el meu pla de treball (que era ben curt). Pero sense sortir de la meva habitacio he parlat amb persones a tres continents diferents, he xatejat amb unes 15 persones i he donat una bona sorpresa (com m'encanten) a algu especial. Per aixo he titolat el diari d'avui comunicacio. Es una via de comunicacio diferent, que ens allunya una mica del tracte personal, del veure'ns, de llegir-nos els ulls, de compartir els somriures. Pero tambe te punts positius perque ens ajuda a coneixer millor a persones amb les que no parlem sovint, ens redueix la sensacio de soledat i ens permet multiplicar el nombre de comunicacions diaries afavorint la gestio de la informacio. No cal abusar-hi, pero cal aprofitar-ho.

L'anecdota del dia es que he fet els meus tres primers sudokus. Tractant-se de numeros, espero no enganxar-me gaire.

La noticia del dia es que en dues setmanes m'entrevisto per una feina a Nova York o a Londres. Dos ciutats on es dificil viure i on, sincerament, no em veig visquent.

I aquest dia tambe te canco, i avui va dedicada. Silvio Rodriguez canta Gota de Rocio, una canco deliciosa, que es desfa a la boca com un dolc terronet de sucre, o encara millor, com una pastilla de xocolata. L'afegeixo al meu blog.

Mil petons

Jordi

PD: avui, amb 45 visites, s'ha batut el record del blog, gracies

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones