dilluns, de gener 30, 2006

Los pobres

Bones,

No us penseu que m'oblido del meu blog. El tinc sempre ben, ben present. Potser no arribo al dia a dia, però segueixo compromés amb ell, tant o més que el primer dia.

Dijous em van donar l'alta per poder tornar a fer esport. Divendres al matí vaig anar il·lusionat a córrer. Als 15 minuts vaig haver de parar. El genoll em feia molt mal. I aquest dolor em va acompanyar tot el divendres. La primera conseqüència és que torno a estar de baixa. La segona és que he destituit al meu metge. La tercera és que cerco un nou metge. Quan inútil suelto. Per això estudien tants anys????

El cap de setmana ha estat plàcid. El fred i el mal temps tampoc han permés gaire alegries. Parlant de mal temps, em sembla increïble que Lleida hagi estat incomunicada durant el cap de setmana amb Barcelona. Però en quin país vivim? Ahir li deia al meu amic Víctor que segurament a Alemanya, com neva molt, la gent no surt de casa del novembre al març. Però on s'ha vist això????? I els amics del PP preocupant-se de si Mas y ZP van fumar mentre signaven l'acord. En fi. Parlant d'acord, ERC segueix jugant al "más difícil todavía". Quedar-se al tripartit i dir no a l'estatut semblava impossible, però l'amor a la cadira és més fort que la raó. COm diu Mas: "es una qüestió de galtes".

Dissabte a la tarda vam anar amb l'Uri i 5 Cor Oberts al menjador de la Parròquia de Santa Maria Reina. Aquesta parròquia està a Pedralbes, molt a prop de l'IESE. Crec que és una parròquia de l'Opus. Doncs la parròquia té un menjador que proveeix cada dia de menjar a unes 60 persones necessitades. Un grup de dones s'encarrega de preparar i servir el menjar amb uns quants voluntaris. Dissabte nosaltres érem aquests voluntaris. Té el seu mèrit, amb el fred que feia, que 48 persones arribessin a Pedralbes el dissabte vora les 6 de la tarda. La necessitat ho fa tot. Les dones, riques de Pedralbes (la roba que portaven sota la bata blanca era de les cares), i nosaltres jovent benestant de l'Eixample, servint menjar a gent necessitada, bàsicament gent gran i immigrants. "Los pobres" com els anomenavan les dones. "Ahora entran los pobres, este es el lavabo de los pobres, ...". "Los pobres", una expressió oblidada, denostada. Per què? "pobre" significa mancat de dignitat? no ho sé. En un món on allò políticament incorrecte és erradicat va sonar extrany a les meves oïdes.

Us deixo amb aquesta reflexió. Si és denigrant dir "los pobres" perquè no ho és dir "los ricos"?

Petonets

Jordi

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones