dissabte, de juny 17, 2006

A la feina

Bon dia,

Dissabte i a l'oficina ... això no sona gaire bé, no? jejejejeje, no és el que sembla (mítica frase ...). A l'hotel que al que em vaig moure abans d'ahir l'internet costa 20€ al dia i com l'oficina està a 3 minuts de l'hotel, doncs vinc a tirar d'internet de l'empresa. Una mica de messenger, una mica d'skype, activitat bloggera, Marca, La Vanguardia... Una forma relaxada de passar un dissabte al matí, bastant núvol, de Copenhague. A les meves oïdes van sonant diferents cancons. Posar selecció aleatòria a l'IPOD em porta a cancons desconegudes (Gràcies Mike pel recopilatori), a cancons oblidades i a algunes insoportables, aquestes són fàcils de passar. Entre 3000 és fàcil poder escollir.

Us regalo una foto d'ara mateix...


Al costat de la meva taula resten encara uns bombons que un colega va portar ahir. Són bombons austríacs. No sé si va estar allà o si són fruit d'alguna compra ràpida i impulsiva en qualsevol dels aeroports d'aquest món. Vaig a menjar un altre. Estan boníssims! Ja he tornat. Fa una estona ha entrat el gerent de l'empresa. És extrany veure a un jefe el dissabte. Venia en bermudes i bambes. En aquest sentit els danesos sorprenen molt. Per exemple, ahir a les 16h (els divendres aquesta és l´hora d'acabar la feina), mentre el meu cap sortia espitat per la porta vaig comencar a sentir com s'obrien llaunes de cervesa. Treballadors i caps compartien un beure mentre veien power points graciosos (que no picants) en l'ordinador d'un company.

Una altra cosa que m'impressiona és que molts dels 50 que treballem en aquest edifici venen a treballar en bici, alguns fan 20 km per arribar-hi. Venen vestits esportius i aquí es posen traje i corbata. No és d'extranyar llavors que gairebé sempre portin el mateix traje, hahahahaah. És difícil pensar que a Barcelona anirem en aquesta direcció, jo no conec ningú que ho faci. El que em sembla més fort és que em comenten que fan el mateix a l'hivern quan tot està nevat.

De l'ambient de treball m'agraden moltes coses. En destaco dues. La primera és que el meu cap em dóna llibertat i independència total. El primer dia em va donar un paper amb el que se suposava havien de ser les meves responsabilitats principals i indicadors per valorar-les. A partir de llavors, sempre atent pel que necessiti, però sense marcar cap directiva. Molt guai. La segona és que de tant en tant ens reunim i en aquestes reunions tothom parla independentment de la seva posició a l'empresa. En aquest sentit hi ha poc politiqueo i molt anar per feina.

I això em porta a pensar que demà en el meu petit país es vota pel nostre Estatut d'Autonomia. Una discussió que ja dura més de dos anys. És curiós que durant 15 dies s'han llencat a les escombraries milions d'euros en una campanya electoral on tothom sap amb certesa quin serà el resultat final, serà un sí amb més d'un 70% i una abstenció que voltarà el 40%. Si tot queda dins d'aquests intèrvals estarem dins de l'escenari normal. Per sota del 60% del sí, l'estratégia de crispació pepera (gràcies peixeteres de Collblanc) i la bicefàlia esquizofrènica d'ERC ens hauran dut a un país dividit i a un carreró sense gaire sortides.

Bona tarda

Jordi

4 Comments:

At 4:30 p. m., Blogger CorObertII said...

(jeje, tu!!!)

doncs l'ambient de treball, pel que comentes, mola.

recordo alguns cops que, passant pel cole, veig un profe vestit de dissabte, i fa gràcia.
Anava a comentar lo de l'estatut, ho tenia molt clar, lo de que sisi, segur que si, però cada cop penso que bueeeno, segons com t'ho miris... però bé, lluny de compartir la seva ideologia, el que diu ciu és el més encertat: "1979 o futur?"

per què no agafem la normativa de dinamarca i la portem aqui? merda de patxorra mediterrània...

 
At 9:24 p. m., Blogger Fran said...

Em fas venir dentetes... Demà passat començo a la meva nova feina, i no cal dir que ja m'agradaria trobar-me amb moltes coses de les que descrius.

Com a compensació, destaco que el matí del dissabte no l'he passat a l'oficina, sinó amb una magnífica parrillada a prop de Barcelona. Et faig venir dentetes a tu? ;-)

Pel que fa a l'Estatut, fa molt de temps que trobo d'una tristor immensa com els partits s'ho prenen com unes "eleccions B", i a força d'això molta gent també.

Prou de protagonisme pels polítics! Que per un cop tingui protagonisme allò pel qual ells diuen que treballen!

 
At 2:19 a. m., Anonymous Anònim said...

dues cosetes.

d'aquests textos en dic començar a escriure sense pensar en res, simplement dient el que pasa ara i aqui. Deixar lliscar els dits pel teclat, veient l'entorn, i fen fora els pensaments fent-los xocar amb el pc. Mola.

I després... a barcelona no es veu aquest activitat bicicletera. Pero jo que vaig casi cada dia a classe amb bici, veig molta, molta, gent amb bici. I alguns d'ells amb traje. Pero davant la gent que va amb tmb/cotxe/moto, els q van en bici... arriben al 2%?

Aps i una ultima cosa.
Jo votaria q si, perque avans q res doncs una miqueta de millora, i no es conformista, si votes que si avances i pots seguir demanant allo que vols. Peor nose que faria realment, com q no he de botar tampoc no ho he pensat amb massa profunditat.

Un petonas currant!!!

 
At 10:55 p. m., Blogger Fran said...

Apa, Jordi. Ja veus que els càlculs de participació eren moooolt optimistes (dintre de que semblaven ja pessimistes...). A 1 de cada 2 residents a Catalunya "se li ha repampimflat" la possibilitat de participar-hi... Lamentable.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones