diumenge, de juliol 23, 2006

Malware o com ocupar una tarda d'estiu a Copenhage

Bona nit,

Serien les 7 de la tarda aproximadament. El cansament acumulat de tota la setmana feia de la tarda de divendres el tresor més preciat. El sofà, estirar-me i dormir una bona estona. Més tard havíem quedat d'anar a uns dels bars de més anomenada de la ciutat. Tot pintava b.

Al matí m'havien explicat que el meu ordinador té dues particions. Una per temes relacionats amb la feina i un altre per temes personals. Per tant vaig deduir que la connexió a internet des de casa l'havia de fer des de la banda personal. Arribat al piset vaig optar per probar si l'internet funcionava en la part privada. El sofà m'atreia molt, però quedaven 5 hores per sortir, així que hi havia prou temps. Efectivament, internet funcionava. Em vaig baixar l´Skype el Voipbuster i vaig comencar a navegar. Després d'un parell de trucades per l'skype, va aparéixer una finestra vermella a la part inferior dreta. Deia més o menys que el meu sistema estava infectat amb un virus molt greu. No era una pantalla típica de windows, així que em va extranyar.

Vaig entrar a internet. Em va sobtar que enlloc d'anar a la meva plana inicial, em duia a una plana anomenada www.securitysite.com i després a una de venda d'antivirus.

En fi, tenia els dos per corbata i l'ullet inferior tancat. Me'n vaig anar al Panda, aquell amic que no sol fallar. Vaig decidir baixar la versió de diagnosi ràpida. Un cop baixada em va dir que jo tenia instal.lat el McAfee i que l'havia de desinstal.lar. Així ho vaig fer. Panda em va detectar 7 virus espies i 1 virus hacker.

Desesperat vaig obrir l'altre ordinador, el meu meu. Vaig comencar a cercar per internet antivirus. Vaig trobar el de tota la vida gratuit, l'amic Antivir. El vaig baixar a un portàtil i amb el pendrive el vaig passar a l'altre. Instal.lat i executat em va trobar i liquidar 3 trojans. Però el missatge de virus seguia. Em vaig adonar que la versió normal de l'Antivir no es carregava l'spyware (aquell virus que resta a l'ordinador resseguint les teves passes i comunicant passwords, mails, ...). La següent passa em forcava a adquirir algun software que sí que ho fes. Valen uns 20€, així que no era gaire inversió.

Com amb l'ordinador infectat no em podia connectar a internet, vaig decidir comprar-lo amb l'altre, però la tarja wireless flaquejava. Així que vaig decidir agafar els trastos i anar de nou cap a la feina.

Eren les 10 de la nit. Havien passat 3 hores. Estava molt cansat i a punt d'anul.lar la sortida de la nit. Arribat a la feina vaig connectar l'ordinador del meu company. Com treballem en xarxa qualsevol ordinador pot ser el nostre. Vaig mirar a la nostra intranet i vaig veure que el millor seria instal.lar de nou McAfee i actualitzar-lo. Un cop fet i decidir anul.lar l'acquisició d'algun altre producte (mentalitat catalana) vaig tornar a casa.

Instal.lant de nou McAfee vaig enviar un sms anul.lant la cita. McAfee em va matar 2 mes, però el missatge seguia. Llavors vaig decidir anar a sac i entrar a internet, amb un mínim criteri. Em vaig baixar un programa que detectava l'Spyware i em va detectar l'amic SpywareQuaker o similar. Introduint aquesta referència de nou al google vaig aconseguir la recepta per acabar amb ell. Aquesta va coincidir en una combinació de 3 programes Spybot, Roguescanix i Smarmit. Aparentment van matar qualsevol bitxo vivent.

Era prop de la 1 quan acabava. 6 hores d'infern que m'havien mantingut despert i amb l'adrenalina a tope. En trec vàries llicons:

- Quan obris un ordinador nou mira si la llicencia del Windows i de l'antivirus està actualitzada.

- El malware és una verió falsa de l'Spyware que instal.la uns programes al teu ordinador que et diuen que tens un fals virus i et redirigeixen a una plana d'internet on acquireixes un antivirus. Una estratègia "puta" i arriscada de venda.

- L'ordinador és molt important per mi ara mateix. I això no møacaba d'agradar. La veritat és que em dóna informació, em dóna la ràdio, em dóna Ventdelplà i em dóna el MSN i l'Skype per parlar amb la gent que estimo. Però potser en faig un gra massa. Això m'ho va fer pensar la gent que ahir em va dir que esperés fins dilluns per arreglar-lo. Com hauria sentit el Tour?
Com diria el gran germà Antonio el dia que algú enmig del Xacobeo va dir que no li arribava la nocilla: "Qué gran problema".

- Que la natura humana sempre sorpren. Mai hagués dit que ahir hauria aguantat sense dormir fins la 1...

Si rebeu algun mail extrany amb la meva adreca penseu que deu ser algun virus i no jo. Crec que encara no m'he tornat boig.

No acabo de refiar-me que l'ordinador estigui net del tot peró hauré de fer un acte de fe. El món seguirà rodant.

Petonets

Jordi

3 Comments:

At 8:18 p. m., Anonymous Anònim said...

després de trencar-me la mà he arribat a conclusions... i encara no entenc per què la càmera és tan important, ho és, amb ella actualitzo el fotolog.. i per què no dir-ho, m'ofereix una altra visió de les coses... desmesurat pot ser lo de la ma.

abraçada, jordi!

 
At 11:49 a. m., Anonymous Anònim said...

... dani violeeenntttt!!! [poooobre mà del dani...]
jo... quin mal rollo tema ordinador... i tema virus... pero... es que tenias una ciudad o algo ahí dentro!!
Jo no sé si tinc alguna cosa així del plan que sense ella... vamos, alguna cosa molt important... hauré de pensar1! [pero crec que la guitarreta té punts... XD]
un petoooooooo!!!!!!



AnitA

 
At 5:32 p. m., Anonymous Anònim said...

Ei jordi!
ara feia uns dies que no et llegia, però avui m'he posat al dia. Tiu t'he de dir que segueixes intrigant-me, segueixo admirant-te i et trobo a faltar. T'animo a que segueixis estimant els teus somnis i a compartir-los com fins ara fas a través del blog. Merci ;)
M'ha agradat molt la idea de "Déu dels Valents", el "Qué gran problema" al Xacobeo, el silenci dels danesos o el soroll excessiu d'alguns polítics, la lletra de la cançó de la ODVG i la crònica internauta sobre els antivirus i les putades informàtiques.

Aviam quan aterrisses per bcn i ens posem al dia. Per cert, aquest agost faig un interrail amb tres nois de la uni i la zona per on passo inclou dinamarca. Aviam si t'enganxo ;) serà al voltant del del 15-16 d'agost.

Seguim en contacte

Una abraçada fen forta, sen-sei

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones