dilluns, de gener 29, 2007

El nou iGolf

Bona nit des d'un Copenhague que torna a estar a 6 graus,

Us haig de confessar que no crec gaire en la publicitat per internet, no crec en les imatges llempants que ens conviden a clicar i sempre tinc la tendència a saltar les presentacions d'aquells que intenten vendre'm algun producte quan intento accedir a algun diari (els amics del Mundo ho fan sovint, els del Marca de tant en tant). Per aquesta raó no crec, simplement perquè amb mi (almenys així ho penso) no tenen gaire influència. La publicitat per internet ja mou al voltant del 30% de la publicitat "escrita", només considerant les de diaris i revistes. Per tant, poca broma. No vulgueu saber quan costa que el nom d'una empresa surti subratllat en els resultats del google.

Dit això, de tant en tant em pica la curiositat i clico algun link. Això em va passar l'altre dia. A la plana de l'Sport anunciaven el nou iGolf (no hi aneu que ja no hi és). Deien algo d'un Golf amb un iPOD. Tant el Golf com l'iPOD són productes als que tinc certa simpatia. El Golf del meu pare és el cotxe amb què he fet més kilòmetres i el què he disfrutat més (em fascina conduir). L'iPOD és allò que intento no oblidar cada matí, encara que alguns oblidi la corbata, el mòbil o la cartera. No em penso comprar cap cotxe (la meva bici Rocky de 120€ ha de rodar molt encara) i ja tinc un iPOD, però la curiositat em va véncer i vaig clicar.

És curiós que la nova estratègia per vendre cotxes és dir que porten connexió per l'iPOD i et regalen un iPOD de 8Mb (uns 200€). Entendria que fos un dels "a més a més", però em costa creure que algú és compri un cotxe de 24.000€ perquè du un iPOD de 200€, primer perquè molta gent ja té iPODs o MP3, segons perquè s'han inventat diverses formes per connectar l'iPOD al cotxe i tercer perquè comprar-se un cotxe per aquest aparell és com comprar-se una casa perquè la nevera és Miele i la rentadora és Bosch.

Crec que els marges estan prou fotuts a la indústria de l'automòbil com per a sobre retallar-los més donant-li royalties a Apple. Millor farien els amic alemanys de Volkswagen de passar el marketing a Apple i que l'amic Steve Jobs els hi dissenyi la campanya. Jobs deu riure encara. Aquell que un dia van fotre fora d'Apple i que al cap de pocs anys van demanar que tornés. Aquell que ara domina també Walt Disney. Aquell que ens ha inundat d'iPODs i ara ho farà d'iPhones. Aquell és el mateix que aconsegueix que el nom d'un cotxe sigui condicionat per un dispositiu que representa un 0.8% del valor del cotxe.

I alguns encara es pregunten perquè l'americana és l'economia més sòlida del món.

Bona nit

Jordi

PD: El País ha tingut la gran iniciativa de penjar tots els resums dels partits de la jornada els diumenges a partir de les 23.30h. Gràcies senyors de PRISA

Etiquetes de comentaris:

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones